torstai 2. heinäkuuta 2015

lihaton hapanimeläkastike

Tää herkku syntyi jälleen tosi kovassa nälässä ja ihan extempore. Oon aina pitänyt hirveesti hapanimelä kastikkeesta, se on niin herkkua. Ennen se on tehty joko lihaan taikka kanaan. Nyt testasin jälleen meiän soijasuikaleet. Soijasuikaleet on siis kuivatettua ja aivan kanasuikaleen näköistä. Se tulee liottaa ennen ruoanlaittoa, taikka keittää, kuten mä teen.
Keitän ensin hetken soijaa, kunnes ne pehmenee ja lämpenee. Sitten siivilän läpi suurimmat vedet pois ja sitten talouspaperille hiukan vielä kuivahtamaan. Jos jättää soijat kovin märiksi, öljy roiskuu kovin paistettaessa. Kevyt paisto ja hapanimelä kastike ( purkista tietenkin :) ) päälle, kiehutus ja se on valmista. Tämän kanssa tällä kertaa teemaan sopivasti nuudeleita.



Nyt huomasin, että miks ihmeessä noi ruuat on aina noilla "ei-niin-edustavilla" lautasilla kuvattuna?

Meillä eletään edelleen mun osaltani suurimmaksi osaksi vähän sellasta elämää, että suuri osa kamoista on laatikoissa varastossa. Jossain kohtia se harmitti kovin, ajattelin usein joitain kamoja, jotka oli hukassa. Oon aina ollut kovin tarkka tavaroistani ja jokaisella ollut oma paikkansa. Yhteenmuutossa ei kuitenkaan ollut mahdollista mahduttaa koko mun omaisuuttani samaan asuntoon. Tavaraa oli kuitenkin 3h+k verran. Osa piti selkeästi pakata pois ja ottaa vain muutama astiasto käyttöön. Se siis selittää tän lautassarjan, että miksne on aina näitä samoja :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti